SOUNDstories

Often, listening to voices that come from afar, I find myself thinking that human life is nothing but a continuous intersection of stories. Each person a tale, the planet a large container. An immense jar overflowing with stories that intertwine like shades of colors that, observed from afar, trace a defined sense. If in the past I associated poems with some albums, I would like instead in the next works to include short stories, little tales that can give three-dimensionality to the new compositions. I would like to give a voice to the notes with poetic narrations that can regenerate my creativity in one of my greatest passions after music. If this is my story, I want to see myself writing music and playing words, and I would like those few dreamers like me, crushed in a materialistic world, to be moved and continue my story in their own way in an endless trail of indissoluble poetry.

Spesso, ascoltando le voci che vengono da lontano mi trovo a pensare che la vita umana non sia altro che un incrocio continuo di storie. La persona un racconto, il pianeta un grosso contenitore. Una immensa giara che trabocca storie che si intrecciano come sfumature di colori che osservati da lontano tracciano un senso definito.
Se in passato per alcuni album ho associato delle poesie, mi piacerebbe invece nei prossimi lavori inserire brevi racconti, piccole storie che possano regalare tridimensionalità alle nuove composizioni.
Vorrei dare una voce alle note con narrazioni poetiche che possano rigenerare la mia creatività in una delle mie passioni più grandi dopo la musica.
Se questo è il mio racconto voglio vedermi scrivere musica e suonare parole e vorrei che quei pochi sognatori come me schiacciati in un mondo materialista possano emozionarsi e proseguire il mio racconto a modo loro in una infinita scia di indissolubile poesia.

Leave a comment